poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Dookoła Pilska - rowerem

był w sumie nie dawno wypad rowerowy dookoła Babiej Góry, wpadliśmy na pomysł, aby okrążyć Pilsko. Pomysłów jak to zrobić, było wiele. Zaparkowaliśmy w Sopotni Wielkiej, długiej, przyjemnej wiosce, która może się poszczycić nową drogą, która jeszcze kilka lat temu była dziurawa jak szwajcarski ser. Pierwszy podjazd, niewielki, do Krzyżowej - przedmieść Korbielowa. Nie sądziłem, że tak piękne okolice są na wyciągnięcie ręki, a są. Fantastyczna przełęcz. Później się zaczęło - Przełęcz Glinne. Ostro pod górę, nie jest to jakiś super wielki podjazd, jest krótki ze stromą końcówką. A mnie zachciało się na wyścigi. Widzę, jadą 2 osoby, Pani swoim tempem, jedna z obcych staje, już nie może, ale ten drugi obcy kolarz staje na pedałach i wygląda na mocnego w nogach. To sobie myślę - to zachęta na wyścigi, podjadę, spojrzę mu głęboko w oczy i dam gazu, już tak widziałem w Tour de France. Kolejność jest więc następująca - obcy na czele, ja i Pani. Krzyczę do Pani, czy go wyprzedzamy, ale nie reaguje, jedzie swoim tempem, no dobra, to podjeżdżam. Jadę jadę no i fru, wyprzedzam i kita. Staję na pedałach, rzuciłem tempo, pokręciłem i obracam się - przeciwnik zniknął z pola widzenia. Dobra, to teraz zwolnić i utrzymać tempo... Taaa, ciemności mnie ogarnęły. Oj osłabłem i to mocno. Ale nie zszedłem z roweru, docisnąłem jakoś i na Glinne wjechałem. Pani też rzuciła sobie mocne tempo i odczuliśmy to pod koniec dnia. Zaraz za granicą kofola z beczki, szału nie ma, ale zawsze coś. Kolejny kawałek to góra dół Orawskiej Półgóry aż do zielonego szlaku przed Novotem w okolice wioski Mútňanská Píla, który prowadzi na przełęcz Mútňanską. Później już szlakiem granicznym na Trzy Kopce. Ja byłem słaby, a rower trzeba było pchać, stromo i kamienisto. Przy życiu utrzymywały nas jagody, dużo i nie całkiem słodkie, ale za to w nieograniczonej ilości. Na Kopcach - przerwa, delikatny zjazd pod Rysiankę, a tam - ile dałem rady, tyle wkręciłem. Pani - pchała rower. Schronisko. Ja dobrze, że mamy gotówkę! Pani jest wspaniałomyślna, w jedynym bankomacie na trasie w Korbielowie wypłaciliśmy 40zł i starczyło na kofolę i obiad. Padłem. Leżę na ławce na dworze, słońce przyświeca, Pilsko objechane, Babia pięknie widoczna. Teraz zjazd do auta. Taaaa, najpierw niebieski rower trzeba sprowadzić, bo stromo. Później już droga i migiem do auta. Sklepik odido przy wodospadzie otwarty, kartą płacić można, więc stracony cukier szybko nadrobiliśmy. To był dzień! Najlepsza trasa rowerowa. Coś cudownego. 8h w ciągłym ruchu. Powiem więcej - Sopotnia Wielka jest naprawdę wielka i piękna!

2016-08-07 tour de Pilsko

Adršpach (1) Albania (39) Alpy (9) Alpy. UFO (1) Australia (82) Austria (18) B&W Photo (131) Babia Góra (4) Barcelona (22) Beskid Makowski (1) Beskid Mały (5) Beskid Niski (29) Beskid Sądecki (3) Beskid Śląski (16) Beskid Śląsko-Morawski (17) Beskid Wyspowy (4) Beskid Żywiecki (96) Będzin (1) Białoruś (4) Biebrza (10) Bielsko Biała (21) Bieszczady (28) Bory Stobrawskie (3) Boże Narodzenie (13) Bratysława (1) Broumowskie Ściany (2) Bryan Adams (3) Brzeźno (2) Bytom (1) Chorwacja (8) Chorzów (3) Chudów (1) Cieszyn (11) Czechy (55) Częstochowa (5) Dolina Baryczy (7) Dolinki Krakowskie (1) Dolomity (11) dżungla (10) fotografia (4) Francja (13) Gdańsk (7) Gdynia (1) Gliwice (7) Goczałkowice (4) golf (2) Gorce (1) Góra Św. Anny (6) Góry Bardzkie (3) Góry Bialskie (4) Góry Bystrzyckie (8) Góry Choczańskie (4) Góry Izerskie (29) Góry Kaczawskie (3) Góry Kamienne (1) Góry Ołowiane (1) Góry Orlickie (2) Góry Sanocko-Turczańskie (1) Góry Słonne (4) Góry Sowie (9) Góry Stołowe (6) Góry Sudawskie (1) Góry Świętokrzyskie (2) Góry Wałbrzyskie (1) Góry Wsetyńskie (1) Góry Złote (9) GR 20 (10) Hiszpania (22) Holandia (1) Indonezja (36) Istebna (2) Jeseniki (7) Jura Krakowsko-częstochowska (6) kajaki (4) Karkonosze (3) Katowice (14) kawa (1) Kędzierzyn Koźle (1) Klimkówka (1) Kłodzko (1) Kobiór (3) Korona Gór Polski (1) koronawirus (10) Korsyka (13) Kraków (11) Kruger (3) Kudowa Zdrój (1) Kuraszki (3) Lądek Zdrój (3) Leśne portrety (2) Litwa (1) Lubiąż (1) Lublin (1) Luciańska Fatra (5) Łańcut (1) Łężczok (1) Łódzkie (6) Magura Spiska (2) makro (29) Mała Fatra (15) Mała Panew (1) Małe Karpaty (2) Masyw Śnieżnika (6) Mikołów (2) Morawy (17) Moszna (1) namiot (3) Narew (1) nba (1) Niemcy (4) Nikiszowiec (4) Nowa Zelandia (108) Nysa (1) Odra (1) Ojców (1) Opolskie (16) Osówka (1) Ostrawa (3) OverlandTrack (8) Paczków (1) Pasmo Jałowieckie (2) Pazurek (1) Piłka Nożna (1) Podlasie (47) podróże (6) Pogórze Izerskie (4) Pogórze Kaczawskie (69) Pogórze Przemyskie (1) pokora (1) Praga (20) Promnice (1) Przedgórze Sudeckie (3) Przemyśl (1) Pszczyna (10) Pustynie (1) Puszcza Augustowska (9) Puszcza Białowieska (14) Puszcza Kampinoska (1) Puszcza Knyszyńska (9) Puszcza Niepołomicka (2) Puszcza Solska (1) Puszcze Polski (27) Racibórz (2) rower (127) Roztocze (6) różne (164) RPA (44) Ruda Śląska (2) Rudawy Janowickie (5) Rudy Raciborskie (31) Rwanda (18) Rybna (1) Rybnik (3) Rzeszów (2) safari (2) Singapur (3) Słowacja (51) Słowacki Raj (2) Sopot (2) street (122) Strzelce Opolskie (1) Suazi (4) Sudety (21) Sudety Wschodnie (11) Sumatra (35) Suwalszczyzna (2) Szałsza (1) Szklarska Poręba (1) Śląsk (31) Świętokrzyskie (7) Tarnowice (1) Tarnowskie Góry (4) Tasmania (81) Tatry (37) Tatry Bielskie (1) Tatry Niżne (11) Tatry Zachodnie (25) Toruń (1) Toszek (4) Trójka (1) Turcja (2) Tychy (1) Uganda (32) Ukraina (7) USA (29) Ustroń (1) Warszawa (8) Wenecja Opolska (3) Wiedeń (1) Wielka Fatra (21) Wielkopolska (1) Wigry (2) Włochy (13) Włocławek (2) Wrocław (5) WTR (2) wwe (4) WWE Smackdown World Tour 2011 (4) Zabrze (3) Ząbkowice Śląskie (1) Zborowskie (2) Złote Hory (1) Złoty Stok (1) zmiana (4) Żywiec (2)