niedziela, 21 października 2018

Złote Góry Złote! Czernica

Było to w miniony weekend. Piątek 12.10, 15.50 wyjeżdżamy spod pracy, Rodzice dotarli na czas i z większą grupa jedziemy na weekend. Drugi weekend z rzędu w górach. Tego nie widzieli najstarsi górali. Ale skoro złota jesień trzyma? To w Góry Złote. Pokazać trochę świata, oderwać się od trudnej rzeczywistości i pochodzić po górach. Droga mija szybko i wspaniale. Dojazd do Lądku Zdroju wyboisty. Duży apartament w starej urządzonej w drewnie willi czeka. Oj jest kapitalny klimat. Blisko centrum. Zatem po wczekowaniu idziemy na obchód miasta. Wód nie skosztujemy, bo konferencja. Jest kawiarnia! Pani za ladą informuje, że dziś do 21 czynne i ani minuty dłużej. To Polska właśnie. Jest pół godziny do wyrzucenia z lokalu, zatem zamawiamy, siedzimy i pijemy. Jedna z kuracjuszek szerokim dekoltem i twarzą uśmiecha się do mnie za każdym razem, gdy przechodzę obok. Uzdrowisko... Później spacer po Lądku. Od dawna wiem, gdzie jest dancing, idę sam sprawdzić, reszta wycieczki nie ma ochoty. Wchodzę, patrzę, kilka par wtula się do siebie powiedzmy w rytm muzyki, fajnie jest. Co stanie się w uzdrowisku, zostaje w uzdrowisku. Taki był piątek. A sobota? Sobota w góry. Słońce dosłownie praży jesiennym blaskiem. Złoto dookoła. My w Góry Złote. A dokładnie do Gierałtowa. Rodzice swoim szlakiem, my swoim, spotkamy się w górach. Auto zostawiamy na małym parkingu w Gierałtowie i idziemy niebieskim szlakiem w kierunku skałek Trzy Siostry. Chyba w żadną inną porę roku nie ma tak pięknie, jak teraz. Słońce podgrzewa kolory, widok na wioskę i okoliczne góry - nieprzeciętny. Trzy Siostry, ładnie prezentują się skały, wchodzę na jedną z nich - kolorowo. Piękne chwile! Uwielbiam być na szlaku ze świadomością, że wracam do miejsca, które daje mi odpoczynek i pewien poziom komfortu. Tak, na weekendach jestem wybredny. A urlop? to już inna bajka, jesteśmy w stanie się dostosować. Aparat spisuje się bez zarzutu. Uff jaka ulga. Wystraszył mnie tydzień temu. Docieramy do punktu widokowego na południe od Przełęczy Dział, genialne trasy rowerowe, które wędrują na poczekalnię. Jest gdzie jeździć. Dochodzimy do Wielkiego Rozdroża rozprawiając o tym i o tamtym, temat służbowy również się pojawia. Wreszcie skręcamy na ścieżkę poza szlakiem. Chcemy wejść na Czernicę. Nigdy tam nie byliśmy, a wchodzenie na takie małe szczyt ma coś w sobie. Nie tylko te najwyższe. Spoglądając na mapy.cz decydujemy się iść w górę na dziko i niemal zawsze obfituje to w ciekawe obserwacje. Tym razem znajdujemy źródło, tuż obok miejsce, w którym coś zjadło dużego ptaka, po czym zostały tylko duże pióra. Na szczycie Czernicy jest nieco tłoczno, pierwsi ludzie na szlaku po kilku godzinach marszu. Wchodzimy na wierzę widokową, wieje, ale jest ładnie. Stamtąd stromo w dół czerwonym szlakiem, który - mam wrażenie - jest inaczej wytyczony, niż moja elektroniczna mapa pokazuje. Niby łatwy i krótki spacer, a zrobiło się prawie 20km. Cudowny dzień. Wieczorem po kościele - kawa. Wreszcie się udało posiedzieć w Domu Klahra. Co chwila jakieś koncerty, a my tylko na kawę. Jest naprawdę dobry klimat. Trzeba tu wrócić! Decyzja zapadła, że na przebiśniegi tu wrócimy!

Adršpach (1) Albania (39) Alpy (9) Alpy. UFO (1) Australia (82) Austria (18) B&W Photo (131) Babia Góra (4) Barcelona (22) Beskid Makowski (1) Beskid Mały (5) Beskid Niski (29) Beskid Sądecki (3) Beskid Śląski (16) Beskid Śląsko-Morawski (17) Beskid Wyspowy (4) Beskid Żywiecki (96) Będzin (1) Białoruś (4) Biebrza (10) Bielsko Biała (21) Bieszczady (28) Bory Stobrawskie (3) Boże Narodzenie (13) Bratysława (1) Broumowskie Ściany (2) Bryan Adams (3) Brzeźno (2) Bytom (1) Chorwacja (8) Chorzów (3) Chudów (1) Cieszyn (11) Czechy (55) Częstochowa (5) Dolina Baryczy (7) Dolinki Krakowskie (1) Dolomity (11) dżungla (10) fotografia (4) Francja (13) Gdańsk (7) Gdynia (1) Gliwice (7) Goczałkowice (4) golf (2) Gorce (1) Góra Św. Anny (6) Góry Bardzkie (3) Góry Bialskie (4) Góry Bystrzyckie (8) Góry Choczańskie (4) Góry Izerskie (29) Góry Kaczawskie (3) Góry Kamienne (1) Góry Ołowiane (1) Góry Orlickie (2) Góry Sanocko-Turczańskie (1) Góry Słonne (4) Góry Sowie (9) Góry Stołowe (6) Góry Sudawskie (1) Góry Świętokrzyskie (2) Góry Wałbrzyskie (1) Góry Wsetyńskie (1) Góry Złote (9) GR 20 (10) Hiszpania (22) Holandia (1) Indonezja (36) Istebna (2) Jeseniki (7) Jura Krakowsko-częstochowska (6) kajaki (4) Karkonosze (3) Katowice (14) kawa (1) Kędzierzyn Koźle (1) Klimkówka (1) Kłodzko (1) Kobiór (3) Korona Gór Polski (1) koronawirus (10) Korsyka (13) Kraków (11) Kruger (3) Kudowa Zdrój (1) Kuraszki (3) Lądek Zdrój (3) Leśne portrety (2) Litwa (1) Lubiąż (1) Lublin (1) Luciańska Fatra (5) Łańcut (1) Łężczok (1) Łódzkie (6) Magura Spiska (2) makro (29) Mała Fatra (15) Mała Panew (1) Małe Karpaty (2) Masyw Śnieżnika (6) Mikołów (2) Morawy (17) Moszna (1) namiot (3) Narew (1) nba (1) Niemcy (4) Nikiszowiec (4) Nowa Zelandia (108) Nysa (1) Odra (1) Ojców (1) Opolskie (16) Osówka (1) Ostrawa (3) OverlandTrack (8) Paczków (1) Pasmo Jałowieckie (2) Pazurek (1) Piłka Nożna (1) Podlasie (47) podróże (6) Pogórze Izerskie (4) Pogórze Kaczawskie (68) Pogórze Przemyskie (1) pokora (1) Praga (20) Promnice (1) Przedgórze Sudeckie (3) Przemyśl (1) Pszczyna (10) Pustynie (1) Puszcza Augustowska (9) Puszcza Białowieska (14) Puszcza Kampinoska (1) Puszcza Knyszyńska (9) Puszcza Niepołomicka (2) Puszcza Solska (1) Puszcze Polski (27) Racibórz (2) rower (127) Roztocze (6) różne (164) RPA (44) Ruda Śląska (2) Rudawy Janowickie (5) Rudy Raciborskie (31) Rwanda (18) Rybna (1) Rybnik (3) Rzeszów (2) safari (2) Singapur (3) Słowacja (51) Słowacki Raj (2) Sopot (2) street (122) Strzelce Opolskie (1) Suazi (4) Sudety (21) Sudety Wschodnie (11) Sumatra (35) Suwalszczyzna (2) Szałsza (1) Szklarska Poręba (1) Śląsk (31) Świętokrzyskie (7) Tarnowice (1) Tarnowskie Góry (4) Tasmania (81) Tatry (37) Tatry Bielskie (1) Tatry Niżne (11) Tatry Zachodnie (25) Toruń (1) Toszek (4) Trójka (1) Turcja (2) Tychy (1) Uganda (32) Ukraina (7) USA (29) Ustroń (1) Warszawa (8) Wenecja Opolska (3) Wiedeń (1) Wielka Fatra (21) Wielkopolska (1) Wigry (2) Włochy (13) Włocławek (2) Wrocław (5) WTR (2) wwe (4) WWE Smackdown World Tour 2011 (4) Zabrze (3) Ząbkowice Śląskie (1) Zborowskie (2) Złote Hory (1) Złoty Stok (1) zmiana (4) Żywiec (2)