piątek, 16 lutego 2024

NZ III - Dzień 17 - 14.11 - transfer do Makarora

Dziś wyjątkowy dzień, moja Mama w szpitalu na badaniach, myślami jestem na drugim końcu świata. A co u nas? Tak jak postanowiliśmy, wyjeżdżamy z Te Anau. Dziś obudziła nas słoneczna pogoda, to dobry znak, lecz pokazuje jak prognozy są nieprzewidywalne. Nawet pan właściciel motelu się dziwił. Sam motel - ultra prosty, ale czysty, zadbany, aż nadto wystarczający. Jedna noc tutaj, ale było fajnie. Dziś długa droga, bo mamy noclegi w Makarora. To godzinę na północ od Wanaki. Gdzie tam Wanaka? Dzielimy naszą trasę na kawałki, szybciej leci. Pierwszy przystanek to Mossburn i kościółek, który ostatnio zauważyłem kątem oka - pod wezwaniem Joanny dArc. Na tablicy ogłoszeniowej jedna kartka, msze co niedzielę. Hmm patrząc jak zarasta to miejsce, powątpiewam, czy są tu parafianie. Oby.

Mijamy Athol, jakże miłe miejsce, oj zapamiętam je na długo. Drugi przystanek to Garston, przy drodze wypatrzyliśmy sklep z miodami. Jesteśmy mile zaskoczeni, bo oprócz miodów jest sporej wielkości sklep z wyposażeniem wnętrz. Cieszy się to tutaj sporą popularnością. Trochę wysokiej jakości antyków, trochę rzeczy nowych zrobionych na stare, lecz ładne. Kupujemy miód manuka, choć Pani nie szaleje, jak rok temu na Tasmanii. Patrzymy na wskaźnik mgo, im większy, tym więcej miodu w miodzie, no i cena szybuje. Obsługuje nas starsza pani z wyraźnym francuskim akcentem. Dwa razy powtarza - spakujcie miód do dużej walizki, którą nadacie, nie bierzcie miodu na pokład. Wiemy wiemy, 12 lat temu tak zrobiliśmy i Pani do dziś nie może odżałować 2 miodów, które nam zabrano. Nawiasem mówiąc - jeszcze mamy spore zapasy miodu z Tasmanii, zostało coś z miodu z Albanii i nie jestem pewien, czy coś z Rwandy mamy. Tak to już z nami jest.

Jedziemy na północ do Queenstown, a dokładnie do jeziora Moke. Nie znaliśmy tego 12 lat temu, teraz to wysoko było na naszej liście. Po drodze są kosmiczne widoki, ciepło, błękitne niebo, a na nim chmurki dodające zdjęciom uroku. Stajemy raz po raz, jak tylko pojawi się wjazd na rancho, aby robić zdjęcia. W Queenstown wiadomo, korki, ale długo nie stoimy. Za to stoją tłumy do Fergburgera, zaczynam wątpić, czy nam uda się go zjeść tym razem. Moke Lake - cudo. Znowu żaden z filmów nie pokazał piękna tego miejsca. Ostatnie metry jedzie się szutrem doliną, po obu stronach zielone ściany trawy i owce. Na parkingu kilka samochodów, uśmiechnięci ludzie idą dookoła jeziora. To nie jest naszym planem, ale na pewno zdjęcia i spacer. Co za miejsce! Idealne na pierwszy walk po przylocie tutaj, na wyjście z jet laga i aklimatyzację. Wracając idzie się przez mostek, na drugim jego końcu pojawia się azjatycka para nowożeńców, pomyślałem, że zrobię im serię zdjęć. Przyjechali tutaj, właśnie by robić sobie zdjęcia. Skoro mam zamontowany 20mm, czemu i ja nie miałbym im zrobić? Pani młoda nic nie czai z angielskiego, jej mąż już tak. Zrobiłem im serie zdjęć, pan dał mi swój mail, a ja obiecałem mu, że wyślę mu zdjęcia i tak zrobię. Państwo są z Japonii.

Wyjeżdżamy z Queenstown, nie zatrzymujemy się nawet na obiad, bo zajmie nam to zbyt dużo czasu. Jedziemy przez Cardornę do Wanaki. Znowu Wanaka! Bardzo się cieszę, bo to miasteczko zachwyca i świetnie się tu czuję. Jest sporo ludzi, ale nie aż za sporo, bym się męczył. Cudne kadry przy jeziorze, ogromne parkingi i dużo zieleni. W restauracji nad Patagonią (lokalna lodziarnia, kawiarnia i generalnie słodkościarnia) zamawiamy żebra. Przychodzą iście kopiaste porcje. Jak kelnerka zobaczyła, że Pani zamówiła wołowe żebra, uśmiechnęła się, chyba z niedowierzaniem, że może to zjeść. Co za jedzenie. Generalnie tu się nic nie zmienia od lat, jesz jagnięcinę, czujesz owce. Jesz wołowinę, jakbyś siedział obok krowy. Tak smakuje prawdziwe mięso. Po obiedzie zakupy w New World, do domu i na pobyt, pierwsze miody, czekolady do picia i jedzenia, chai latte… mamy swoją listę już. Budują kapitalne centrum handlowe na wylocie z Wanaki, najlepszy New World w jakim byłem. New World to sieć lokalnych supermarketów. Chciałbym, aby jakikolwiek polski sklep był w 25% tak wyposażony, jak ten tutaj. Ostatnia prosta do Makarora. Jedziemy w nowy dla nas rejon. Przełęcz Haast i dalej na północ to nasza czarna plama na mapie. Droga wzdłuż jeziora Hawea - bajka. Wygląda na to, że wioska Lake Hawea to jedyni mieszkańcy nad jeziorem, podobnie jak Wanaka. Co za widoki w ciepłym świetle zachodzącego słońca. Docieramy do naszego lokum. Czuć prawdziwą Nową Zelandię, stara recepcja, jakieś stare widokówki, gadżety, które od lat leżą i nikt ich nie kupuje. Obsługuje nas - jak mniemam - Meksykanin, daje klucze, pokazuje gdzie jechać i czołem. Nawet nie chciał zapłaty. Poinformował tylko, że jak jesteśmy głodni, to restauracja jest do 20-tej. Jest 18.00, w podróży dziś 10 godzin. Pani cudownie się spisała, jednak mieliśmy sporo przerw, które umilały podróż. Jutro trasa na Brewster Hut, po to tu przyjechaliśmy.

otago-001 otago-002 otago-003 otago-004 otago-005 otago-006 otago-007 otago-008 otago-009 otago-010 otago-011 otago-012 otago-013 otago-014 otago-015 otago-016 otago-017 otago-018 otago-019 otago-020

Adršpach (1) Albania (39) Alpy (9) Alpy. UFO (1) Australia (82) Austria (18) B&W Photo (131) Babia Góra (4) Barcelona (22) Beskid Makowski (1) Beskid Mały (5) Beskid Niski (29) Beskid Sądecki (3) Beskid Śląski (16) Beskid Śląsko-Morawski (17) Beskid Wyspowy (4) Beskid Żywiecki (96) Będzin (1) Białoruś (4) Biebrza (10) Bielsko Biała (21) Bieszczady (28) Bory Stobrawskie (3) Boże Narodzenie (13) Bratysława (1) Broumowskie Ściany (2) Bryan Adams (3) Brzeźno (2) Bytom (1) Chorwacja (8) Chorzów (3) Chudów (1) Cieszyn (11) Czechy (55) Częstochowa (5) Dolina Baryczy (7) Dolinki Krakowskie (1) Dolomity (11) dżungla (10) fotografia (4) Francja (13) Gdańsk (7) Gdynia (1) Gliwice (7) Goczałkowice (4) golf (2) Gorce (1) Góra Św. Anny (6) Góry Bardzkie (3) Góry Bialskie (4) Góry Bystrzyckie (8) Góry Choczańskie (4) Góry Izerskie (29) Góry Kaczawskie (3) Góry Kamienne (1) Góry Ołowiane (1) Góry Orlickie (2) Góry Sanocko-Turczańskie (1) Góry Słonne (4) Góry Sowie (9) Góry Stołowe (6) Góry Sudawskie (1) Góry Świętokrzyskie (2) Góry Wałbrzyskie (1) Góry Wsetyńskie (1) Góry Złote (9) GR 20 (10) Hiszpania (22) Holandia (1) Indonezja (36) Istebna (2) Jeseniki (7) Jura Krakowsko-częstochowska (6) kajaki (4) Karkonosze (3) Katowice (14) kawa (1) Kędzierzyn Koźle (1) Klimkówka (1) Kłodzko (1) Kobiór (3) Korona Gór Polski (1) koronawirus (10) Korsyka (13) Kraków (11) Kruger (3) Kudowa Zdrój (1) Kuraszki (3) Lądek Zdrój (3) Leśne portrety (2) Litwa (1) Lubiąż (1) Lublin (1) Luciańska Fatra (5) Łańcut (1) Łężczok (1) Łódzkie (6) Magura Spiska (2) makro (29) Mała Fatra (15) Mała Panew (1) Małe Karpaty (2) Masyw Śnieżnika (6) Mikołów (2) Morawy (17) Moszna (1) namiot (3) Narew (1) nba (1) Niemcy (4) Nikiszowiec (4) Nowa Zelandia (108) Nysa (1) Odra (1) Ojców (1) Opolskie (16) Osówka (1) Ostrawa (3) OverlandTrack (8) Paczków (1) Pasmo Jałowieckie (2) Pazurek (1) Piłka Nożna (1) Podlasie (47) podróże (6) Pogórze Izerskie (4) Pogórze Kaczawskie (69) Pogórze Przemyskie (1) pokora (1) Praga (20) Promnice (1) Przedgórze Sudeckie (3) Przemyśl (1) Pszczyna (10) Pustynie (1) Puszcza Augustowska (9) Puszcza Białowieska (14) Puszcza Kampinoska (1) Puszcza Knyszyńska (9) Puszcza Niepołomicka (2) Puszcza Solska (1) Puszcze Polski (27) Racibórz (2) rower (127) Roztocze (6) różne (164) RPA (44) Ruda Śląska (2) Rudawy Janowickie (5) Rudy Raciborskie (31) Rwanda (18) Rybna (1) Rybnik (3) Rzeszów (2) safari (2) Singapur (3) Słowacja (51) Słowacki Raj (2) Sopot (2) street (122) Strzelce Opolskie (1) Suazi (4) Sudety (21) Sudety Wschodnie (11) Sumatra (35) Suwalszczyzna (2) Szałsza (1) Szklarska Poręba (1) Śląsk (31) Świętokrzyskie (7) Tarnowice (1) Tarnowskie Góry (4) Tasmania (81) Tatry (37) Tatry Bielskie (1) Tatry Niżne (11) Tatry Zachodnie (25) Toruń (1) Toszek (4) Trójka (1) Turcja (2) Tychy (1) Uganda (32) Ukraina (7) USA (29) Ustroń (1) Warszawa (8) Wenecja Opolska (3) Wiedeń (1) Wielka Fatra (21) Wielkopolska (1) Wigry (2) Włochy (13) Włocławek (2) Wrocław (5) WTR (2) wwe (4) WWE Smackdown World Tour 2011 (4) Zabrze (3) Ząbkowice Śląskie (1) Zborowskie (2) Złote Hory (1) Złoty Stok (1) zmiana (4) Żywiec (2)