wtorek, 20 czerwca 2017

Mała Fatra - dzień 1 - leje i Dolne Diery

Z tym wyjazdem było dziwnie. Kilka tygodni temu zarezerwowaliśmy nocleg z możliwością anulowania, ale o tym zapomniałem, termin przepadł i ... zapowiadali deszcz, zadzwoniłem, pani się nie zgodziła na anulowanie, trzeba jechać. Pogodę naciągałem cały tydzień. Wyszło jak wyszło. Ze Zwardonia jedziemy nową drogą w stronę Czadcy, tunele, droga na wielkich słupach robiona z wielkim rozmachem i długo. Ale wrażenie jest spore. Nad nami wielkie ciężki chmury. Ulewa wisi w powietrzu. Przez moment mam nadzieję, że jedziemy na granicy pogody i mordoru. Ale ulewa nas dosięgła, w pewnym momencie zjechaliśmy z drogi, by odczekać. Rok temu mieszkaliśmy w Terchovej i nie poszliśmy na Wielki Rozsutec, bo było za wcześnie i trasa była zamknięta. Teraz już jest dobry dzień, ale pogoda kapryśna. Na pocieszenie mamy świetny lokal, zdecydowanie najlepszy w jakim spaliśmy na Słowacji. Najśmieszniejsze jest to, że nie a w nim niczego nadzwyczajnego, po prostu jest zadbany, ultra czysty z dużym łóżkiem i dużą łazienką, a to lubię. Wieczorem oczywiście kolibka i kofolka, później mecz, Polska - nomen omen Słowacja w U21, porażka. Sobota wita nas deszczem, zgodnie z planem, ale od południa ma przestać padać. Leniwie się budzimy do życia. Przeglądam notatki, blogi przygotowując się do dużej wyprawy, exploruje all trails, i chyba się skuszę na roczny abonament. Po 12 wychodzimy pochodzić po wsi, następnie ruszamy na szlak, krótka trasa. Parkujemy przy Hotelu Diery i idziemy w Dolne Diery. Wieki temu szliśmy z jakimś pttk na Mały Rozsutec. Ale tu jest genialnie! Sipi deszcz, trochę drabinek i metalowych podestów. Jakie wyjdą zdjęcia? Dobre pytanie. A propo - w moim Olympusie padła migawka, po 3,5 roku i jakichś 100 tys zdjęć. Naprawa kosztuje 666 zł. Co za liczba!? Niech mi dalej służy, bo bez aparatu jestem nie swój . Po prostu muszę go mieć zawsze i wszędzie. Liczę, ze posłuży mi następne co najmniej 3 lata, zmienię korpus wtedy kiedy będę chciał, nie musiał. Teraz obiektywy mam ochotę kupować. Zatem Pentax na szyję i idziemy. Najpierw niebieskim do skrzyżowania szlaków, odbijamy na żółty i powrót niebieskim. Pogoda idealna ma te trasę. Ludzie w większości schodzą ze szlaku. Moim zdaniem najlepszy "short walk" w tej części świata, jakim szedłem. Żal będzie, jak zdjęcia wyjdą marnie. 2 godziny i jesteśmy w aucie.

Co dalej? Dziś, a jest sobota jak pisze ten tekst, laba. Odpoczynek. Jutro - Mały Rozsutec, niebawem - Minnesota IV, następnie mnóstwo gór, a później jak dobrze pójdzie - RPA.

Dolne Diery 2017

Adršpach (1) Albania (39) Alpy (9) Alpy. UFO (1) Australia (82) Austria (18) B&W Photo (131) Babia Góra (4) Barcelona (22) Beskid Makowski (1) Beskid Mały (5) Beskid Niski (29) Beskid Sądecki (3) Beskid Śląski (16) Beskid Śląsko-Morawski (17) Beskid Wyspowy (4) Beskid Żywiecki (96) Będzin (1) Białoruś (4) Biebrza (10) Bielsko Biała (21) Bieszczady (28) Bory Stobrawskie (3) Boże Narodzenie (13) Bratysława (1) Broumowskie Ściany (2) Bryan Adams (3) Brzeźno (2) Bytom (1) Chorwacja (8) Chorzów (3) Chudów (1) Cieszyn (11) Czechy (55) Częstochowa (5) Dolina Baryczy (7) Dolinki Krakowskie (1) Dolomity (11) dżungla (10) fotografia (4) Francja (13) Gdańsk (7) Gdynia (1) Gliwice (7) Goczałkowice (4) golf (2) Gorce (1) Góra Św. Anny (6) Góry Bardzkie (3) Góry Bialskie (4) Góry Bystrzyckie (8) Góry Choczańskie (4) Góry Izerskie (29) Góry Kaczawskie (3) Góry Kamienne (1) Góry Ołowiane (1) Góry Orlickie (2) Góry Sanocko-Turczańskie (1) Góry Słonne (4) Góry Sowie (9) Góry Stołowe (6) Góry Sudawskie (1) Góry Świętokrzyskie (2) Góry Wałbrzyskie (1) Góry Wsetyńskie (1) Góry Złote (9) GR 20 (10) Hiszpania (22) Holandia (1) Indonezja (36) Istebna (2) Jeseniki (7) Jura Krakowsko-częstochowska (6) kajaki (4) Karkonosze (3) Katowice (14) kawa (1) Kędzierzyn Koźle (1) Klimkówka (1) Kłodzko (1) Kobiór (3) Korona Gór Polski (1) koronawirus (10) Korsyka (13) Kraków (11) Kruger (3) Kudowa Zdrój (1) Kuraszki (3) Lądek Zdrój (3) Leśne portrety (2) Litwa (1) Lubiąż (1) Lublin (1) Luciańska Fatra (5) Łańcut (1) Łężczok (1) Łódzkie (6) Magura Spiska (2) makro (29) Mała Fatra (15) Mała Panew (1) Małe Karpaty (2) Masyw Śnieżnika (6) Mikołów (2) Morawy (17) Moszna (1) namiot (3) Narew (1) nba (1) Niemcy (4) Nikiszowiec (4) Nowa Zelandia (108) Nysa (1) Odra (1) Ojców (1) Opolskie (16) Osówka (1) Ostrawa (3) OverlandTrack (8) Paczków (1) Pasmo Jałowieckie (2) Pazurek (1) Piłka Nożna (1) Podlasie (47) podróże (6) Pogórze Izerskie (4) Pogórze Kaczawskie (69) Pogórze Przemyskie (1) pokora (1) Praga (20) Promnice (1) Przedgórze Sudeckie (3) Przemyśl (1) Pszczyna (10) Pustynie (1) Puszcza Augustowska (9) Puszcza Białowieska (14) Puszcza Kampinoska (1) Puszcza Knyszyńska (9) Puszcza Niepołomicka (2) Puszcza Solska (1) Puszcze Polski (27) Racibórz (2) rower (127) Roztocze (6) różne (164) RPA (44) Ruda Śląska (2) Rudawy Janowickie (5) Rudy Raciborskie (31) Rwanda (18) Rybna (1) Rybnik (3) Rzeszów (2) safari (2) Singapur (3) Słowacja (51) Słowacki Raj (2) Sopot (2) street (122) Strzelce Opolskie (1) Suazi (4) Sudety (21) Sudety Wschodnie (11) Sumatra (35) Suwalszczyzna (2) Szałsza (1) Szklarska Poręba (1) Śląsk (31) Świętokrzyskie (7) Tarnowice (1) Tarnowskie Góry (4) Tasmania (81) Tatry (37) Tatry Bielskie (1) Tatry Niżne (11) Tatry Zachodnie (25) Toruń (1) Toszek (4) Trójka (1) Turcja (2) Tychy (1) Uganda (32) Ukraina (7) USA (29) Ustroń (1) Warszawa (8) Wenecja Opolska (3) Wiedeń (1) Wielka Fatra (21) Wielkopolska (1) Wigry (2) Włochy (13) Włocławek (2) Wrocław (5) WTR (2) wwe (4) WWE Smackdown World Tour 2011 (4) Zabrze (3) Ząbkowice Śląskie (1) Zborowskie (2) Złote Hory (1) Złoty Stok (1) zmiana (4) Żywiec (2)