poniedziałek, 8 października 2018

Ekspedycja Sumatra - dzień 1 (8.09) - Warszawa

W końcu nadszedł ten dzień, kolejna nasza ekspedycja. W czwartkowy wieczór jeszcze ostatnie pakowanie. Padłem. Ból głowy doskwierał od połowy dnia, ostatnie perturbacje, problemy naoczne sporo namieszały w naszym rytmie dnia. O 20.45 mecz Włochy - Polska. Zerkam jednym okiem. Na Sumatrę bierzemy jedną dużą walizkę i po plecaku. Ułatwi przemieszczanie się. Ciężka jak nie wiem co, limit mamy 30 kg. Spać o północy. Co myśli człowiek w ostatnią noc przed opuszczeniem domu w daleką podróż? Zawsze zadaje sobie to pytanie i za każdym razem mam inne odpowiedzi. Spokój w głowie przede wszystkim i aby szczęśliwie wrócić. Rano w sobotę 8. września wstajemy o 6, śniadanie, ostatnie pakowanie. O 7.30 przyjeżdżają po nas rodzice, jak zawsze i jedziemy na dworzec. Jeszcze spojrzenia na „nasze” miejsca i w drogę. Będziemy tęsknić. Na dworcu smutne pożegnanie, łzy i to co pomaga, to plany co zrobimy, gdzie pojedziemy razem jak wrócimy. To pomaga skrócić czas rozłąki. Podróż zaczyna się bardzo miło, podchodzę z walizką do wagonu, z pociągu ktoś wyciąga dłoń i pomaga mi wnieść walizkę na pokład. Plan na dziś? Hostel i nocleg w Warszawie, jutro o 7.30 wylot - Heathrow (a miało już tak nie być!) - Singapur - Medan. Zanim jednak wylecimy, mam nadzieję dziś na Warsaw Street Photo Seszyn. Pani jeszcze nie była na Starym Mieście.

Częstochowa, siedzę przy oknie, niesamowita scena. Ojciec odprowadza córkę, stoi na peronie, wpatrzony w wagon. Stoi, patrzy na mnie, siedzącego przy oknie, a jego córka siada między nim, a mną, w drugim rzędzie. On stoi wpatrzony, smutny i macha, czekając na podobny gest od niej. Zerkam lewo, ona raz machnęła i zajęła się telefonem. On stoi dalej, na twarzy długi wąs, twarz zmęczona życiem. Stoi i patrzy. Pociąg z wolna rusza. Macha. Jego oczy mówią - spójrz na mnie, ona wpatrzona w telefon. Odjechaliśmy.

Za nami siedzą 2 emerytki, nawijają cała podróż, kilka godzin, non stop... chwilę udało się usnąć.

Warszawa Centralna, zapach ten sam, co przed laty, jak jeździłem tu do klienta niemal co tydzień. Uber, nocleg na Powiślu. Szybkie wczekowanie i na miasto. A te pięknieje. Bulwary Wisły, tłumik. Ale co Ci ludzie maja robić w tej Warszawie? Mimo wszystko jest przyjemnie i kulturalnie. Wychodzimy na Płac Zamkowy. Byłem tu kilka lat temu z kolegą Jackiem, teraz wreszcie jestem z Panią. Okazji do zdjęć nie brakuje. Rynek i Nowy Świat. Czuć specyficzny klimat. Jestem świadom, że każdy zakątek tego miasta przesiąknięty jest historią. Po Królu przyszedł czas na Prezydenta. Przed Pałacem demonstracja, coś tam mówią o konstytucji. Grób Nieznanego Żołnierza, w tle przygrywa Chopin. Podoba mi się. Inna Stolica, którą znam sprzed lat. Pasowałoby coś zjeść. Wystarczy zejść z głównej Alei, by znaleźć perełki. Później kawa, ha! To już mamy wybrane, Kafka. Genialna mocha. Wracamy na Nowy Świat. Obok Bristolu w kawiarni rzadki widok - starszy pan, ładnie ubrany, popija kawę i czyta gazetę. Takich scen już nie ma. Msza i do hotelu, czas iść spać. Rano czeka nas pobudka przed 4 i ruszamy w Świat.

Adršpach (1) Albania (39) Alpy (9) Alpy. UFO (1) Australia (82) Austria (18) B&W Photo (131) Babia Góra (4) Bałtyk (1) Barcelona (22) Beskid Makowski (1) Beskid Mały (5) Beskid Niski (29) Beskid Sądecki (3) Beskid Śląski (16) Beskid Śląsko-Morawski (17) Beskid Wyspowy (4) Beskid Żywiecki (96) Będzin (1) Białoruś (4) Biebrza (10) Bielsko Biała (21) Bieszczady (28) Bory Stobrawskie (3) Bory Tucholskie (7) Boże Narodzenie (13) Bratysława (1) Broumowskie Ściany (2) Bryan Adams (3) Brzeźno (2) Bytom (1) Chorwacja (8) Chorzów (3) Chudów (1) Cieszyn (11) Czechy (55) Częstochowa (5) Dolina Baryczy (7) Dolinki Krakowskie (1) Dolomity (11) dżungla (10) fotografia (5) Francja (13) Gdańsk (7) Gdynia (1) Gliwice (7) Goczałkowice (4) golf (2) Gorce (1) Góra Św. Anny (6) Góry Bardzkie (3) Góry Bialskie (4) Góry Bystrzyckie (8) Góry Choczańskie (4) Góry Izerskie (29) Góry Kaczawskie (3) Góry Kamienne (1) Góry Ołowiane (1) Góry Orlickie (2) Góry Sanocko-Turczańskie (1) Góry Słonne (4) Góry Sowie (9) Góry Stołowe (6) Góry Sudawskie (1) Góry Świętokrzyskie (2) Góry Wałbrzyskie (1) Góry Wsetyńskie (1) Góry Złote (9) GR 20 (10) Hiszpania (22) Holandia (1) Indonezja (36) Istebna (2) Jeseniki (7) Jura Krakowsko-częstochowska (6) kajaki (5) Karkonosze (3) Katowice (14) kawa (1) Kędzierzyn Koźle (1) Klimkówka (1) Kłodzko (1) Kobiór (3) Korona Gór Polski (1) koronawirus (10) Korsyka (13) Kraków (11) Kruger (3) Kudowa Zdrój (1) Kuraszki (3) Lądek Zdrój (3) Leśne portrety (2) Litwa (1) Lubiąż (1) Lublin (1) Luciańska Fatra (5) Łańcut (1) Łężczok (1) Łódzkie (6) Magura Spiska (2) makro (30) Mała Fatra (15) Mała Panew (1) Małe Karpaty (2) Masyw Śnieżnika (6) Mikołów (2) Morawy (17) Moszna (1) namiot (3) Narew (1) nba (1) Niemcy (4) Nikiszowiec (4) Nowa Zelandia (108) Nysa (1) Odra (1) Ojców (1) Opolskie (16) Osówka (1) Ostrawa (3) OverlandTrack (8) Paczków (1) Pasmo Jałowieckie (2) Pazurek (1) Piłka Nożna (1) Podlasie (47) podróże (6) Pogórze Izerskie (4) Pogórze Kaczawskie (69) Pogórze Przemyskie (1) pokora (1) Praga (20) Promnice (1) Przedgórze Sudeckie (3) Przemyśl (1) Pszczyna (10) Pustynie (1) Puszcza Augustowska (9) Puszcza Białowieska (14) Puszcza Kampinoska (1) Puszcza Knyszyńska (9) Puszcza Niepołomicka (2) Puszcza Solska (1) Puszcze Polski (27) Racibórz (2) rower (134) Roztocze (6) różne (164) RPA (44) Ruda Śląska (2) Rudawy Janowickie (5) Rudy Raciborskie (31) Rwanda (18) Rybna (1) Rybnik (3) Rzeszów (2) safari (2) Singapur (3) Słowacja (51) Słowacki Raj (2) Sopot (2) street (122) Strzelce Opolskie (1) Suazi (4) Sudety (21) Sudety Wschodnie (11) Sumatra (35) Suwalszczyzna (2) Szałsza (1) Szklarska Poręba (1) Śląsk (31) Świętokrzyskie (7) Tarnowice (1) Tarnowskie Góry (4) Tasmania (81) Tatry (37) Tatry Bielskie (1) Tatry Niżne (11) Tatry Zachodnie (25) Toruń (1) Toszek (4) Trójka (1) Turcja (2) Tychy (1) Uganda (32) Ukraina (7) USA (29) Ustroń (1) Warszawa (8) Wenecja Opolska (3) Wiedeń (1) Wielka Fatra (21) Wielkopolska (1) Wigry (2) Włochy (13) Włocławek (2) Wrocław (5) WTR (3) wwe (4) WWE Smackdown World Tour 2011 (4) Zabrze (3) Ząbkowice Śląskie (1) Zborowskie (2) Złote Hory (1) Złoty Stok (1) zmiana (4) Żywiec (2)