niedziela, 22 stycznia 2017

Winter Cieszyn Foto Seszyn, a później...

ale się działo. Cały tydzień po wyprawie "-28" był intensywny, praca w pracy, praca w domu, "remoncik". W piątek tydzień temu - "kolacja noworoczna", jak tu nie iść ? Sto luda w nie za dużej sali, dżungla wirusów. A w niedzielę - Cieszyn. Kawałek mamy do tego Cieszyna, a skoro chcemy się już wybrać, to szukamy perełek w okolicy. A naprawdę jest ich sporo, tylko trzeba przejrzeć na oczy i przewertować mapy i przewodniki. Tak się już nam spodobało, by zimą jechać do Cieszyna, pochodzić, pozwiedzać, porobić zdjęć i zachłysnąć się tamtejszym klimatem. Ale, skoro o perełkach mowa. Jestem przekonany, że w okolicach drogi 81 miedzy Żorami jadąc na południe a Ustroniem i Cieszynem jest mnóstwo miejsc wartych przynajmniej zobaczenia. My zaczynamy od "świeżego" odkrycia - pałacyk w Jastrzębiu Boryni. Miejsowość, która kojarzy mi się tylko z kopalniami, a tu proszę... nie muszę mówić, że już moją Panią zaprosiłem tam na obiad.

pałac_borynia

piękne miejsce. Jest klimat. Podobne odkrycie było w Pszczynie - Bażanciarnia. Jedziemy dalej, dworek Kossaków w Górkach Wielkich. Nie znałem, nie słyszałem, a tu proszę. Podjeżdżamy, muzeum się zamyka, ale jest informacja turystyczna, otwarta, siedzi tam pani i czeka, czeka na takich jak my, którzy w niedzielne popołudnie przyjadą, zainteresują się, opowiada nam nieco o historii. Moja Pani coś nie coś wie, rozczytana obecnie w historii Simony Kossak - tej z Białowieży, dla mnie to wszystko jest nowość, ale bardzo lubię takie miejsca odwiedzać. Podziwiam ludzi, którzy tam pracują.

Dworek Kossakow 2017 Gorki

Gdzie dalej ? Ano do Cieszyna, zgodnie z tytułem i planem wycieczki. Zanim jednak zaczniemy wędrówkę po Starym Rynku, nadrabiamy zaległości i odwiedzamy drugą część żydowskiego cmentarza na ul. Hażlaskiej. Byliśmy po drugiej stronie rok temu.

Cieszyn cmentarz zydowski 2017

no i w końcu Stare Miasto, mamy już swoje ścieżki. Głośna muzyka dobiega z rynku, tam też kierujemy swoje kroki, koncert no i Morsy. To są niezłe jaja. Mróz, a tu grupa - solidna - zatwardziałych śmiałków gimnastykuje się w samych slipkach po to, by zaraz wskoczyć do prowizorycznego baseniku. Ani to higieniczne ani ciekawe. Kilkadziesiąt osób ściśnięci jak śledzie w zbiorniku wodnym. No ale nic, każdy ma jakieś pasje. Kilka fotek i idziemy dalej, Głęboką. Mijamy Bibliotekę... a tam zawsze coś się dzieje. Marcin Kydryński, za 3 dni w środę. Minęło pół sekundy i już obmyślamy co tu zrobić, by się stawić o 17 w Bibliotece, gdzie zjemy, jak dojedziemy... Człowiek myśli, Pan Bóg... Później Góra Zamkowa, informacja turystyczna, dłuższa pogawędka, lubimy takie miejsca. No i kawa obok zamku, nie tak dobra jak rok temu, ale ponad godzinę posiedzieliśmy. Ostatni punkt programu to Cieszyńska Wenecja.

Cieszyn 2017

A tu cała nasza trasa.

Dochodzimy do auta, termos z ciepłą herbatą, wracamy do domu... i się zaczyna. Gorzej się czuję, ale tak nagle. Dosłownie czuję, jak rośnie gorączka, narasta ból głowy. Pod domem już ledwo żyję. Następnego dnia - praca z domu, ale już wiem, że bez L4 się nie obędzie. Gorączka ponad 39. Moje drugie L4 w przeciągu wielu wielu lat! Nie ma mowy o przechodzeniu wirusa. Cały poniedziałek - na poziomo, wtorek - to samo. Tym razem to lekarz mnie odwiedza, a nie odwrotnie. Jakaś epidemia. Nie ma co z domu wychodzić. Środa, lepiej, ale poziomo. Czwartek wracam do normalnego świata. Przejście do kuchni to jak podróż na koniec świata, zawroty, słabość i obojętność. W czwartek do świata horyzontalnych dołączyła moja Pani, chyba zaraziłem. No to mamy ferie... Dziś niedziela, ja już lepiej, Pani - horyzontalnie. Co za czasy. A plany czekają! Za tydzień Rudy, za dwa - Rycerzowa! Zdrowia!

Adršpach (1) Albania (39) Alpy (9) Alpy. UFO (1) Australia (82) Austria (18) B&W Photo (131) Babia Góra (4) Barcelona (22) Beskid Makowski (1) Beskid Mały (5) Beskid Niski (29) Beskid Sądecki (3) Beskid Śląski (16) Beskid Śląsko-Morawski (17) Beskid Wyspowy (4) Beskid Żywiecki (96) Będzin (1) Białoruś (4) Biebrza (10) Bielsko Biała (21) Bieszczady (28) Bory Stobrawskie (3) Boże Narodzenie (13) Bratysława (1) Broumowskie Ściany (2) Bryan Adams (3) Brzeźno (2) Bytom (1) Chorwacja (8) Chorzów (3) Chudów (1) Cieszyn (11) Czechy (55) Częstochowa (5) Dolina Baryczy (7) Dolinki Krakowskie (1) Dolomity (11) dżungla (10) fotografia (4) Francja (13) Gdańsk (7) Gdynia (1) Gliwice (7) Goczałkowice (4) golf (2) Gorce (1) Góra Św. Anny (6) Góry Bardzkie (3) Góry Bialskie (4) Góry Bystrzyckie (8) Góry Choczańskie (4) Góry Izerskie (29) Góry Kaczawskie (3) Góry Kamienne (1) Góry Ołowiane (1) Góry Orlickie (2) Góry Sanocko-Turczańskie (1) Góry Słonne (4) Góry Sowie (9) Góry Stołowe (6) Góry Sudawskie (1) Góry Świętokrzyskie (2) Góry Wałbrzyskie (1) Góry Wsetyńskie (1) Góry Złote (9) GR 20 (10) Hiszpania (22) Holandia (1) Indonezja (36) Istebna (2) Jeseniki (7) Jura Krakowsko-częstochowska (6) kajaki (4) Karkonosze (3) Katowice (14) kawa (1) Kędzierzyn Koźle (1) Klimkówka (1) Kłodzko (1) Kobiór (3) Korona Gór Polski (1) koronawirus (10) Korsyka (13) Kraków (11) Kruger (3) Kudowa Zdrój (1) Kuraszki (3) Lądek Zdrój (3) Leśne portrety (2) Litwa (1) Lubiąż (1) Lublin (1) Luciańska Fatra (5) Łańcut (1) Łężczok (1) Łódzkie (6) Magura Spiska (2) makro (29) Mała Fatra (15) Mała Panew (1) Małe Karpaty (2) Masyw Śnieżnika (6) Mikołów (2) Morawy (17) Moszna (1) namiot (3) Narew (1) nba (1) Niemcy (4) Nikiszowiec (4) Nowa Zelandia (108) Nysa (1) Odra (1) Ojców (1) Opolskie (16) Osówka (1) Ostrawa (3) OverlandTrack (8) Paczków (1) Pasmo Jałowieckie (2) Pazurek (1) Piłka Nożna (1) Podlasie (47) podróże (6) Pogórze Izerskie (4) Pogórze Kaczawskie (69) Pogórze Przemyskie (1) pokora (1) Praga (20) Promnice (1) Przedgórze Sudeckie (3) Przemyśl (1) Pszczyna (10) Pustynie (1) Puszcza Augustowska (9) Puszcza Białowieska (14) Puszcza Kampinoska (1) Puszcza Knyszyńska (9) Puszcza Niepołomicka (2) Puszcza Solska (1) Puszcze Polski (27) Racibórz (2) rower (127) Roztocze (6) różne (164) RPA (44) Ruda Śląska (2) Rudawy Janowickie (5) Rudy Raciborskie (31) Rwanda (18) Rybna (1) Rybnik (3) Rzeszów (2) safari (2) Singapur (3) Słowacja (51) Słowacki Raj (2) Sopot (2) street (122) Strzelce Opolskie (1) Suazi (4) Sudety (21) Sudety Wschodnie (11) Sumatra (35) Suwalszczyzna (2) Szałsza (1) Szklarska Poręba (1) Śląsk (31) Świętokrzyskie (7) Tarnowice (1) Tarnowskie Góry (4) Tasmania (81) Tatry (37) Tatry Bielskie (1) Tatry Niżne (11) Tatry Zachodnie (25) Toruń (1) Toszek (4) Trójka (1) Turcja (2) Tychy (1) Uganda (32) Ukraina (7) USA (29) Ustroń (1) Warszawa (8) Wenecja Opolska (3) Wiedeń (1) Wielka Fatra (21) Wielkopolska (1) Wigry (2) Włochy (13) Włocławek (2) Wrocław (5) WTR (2) wwe (4) WWE Smackdown World Tour 2011 (4) Zabrze (3) Ząbkowice Śląskie (1) Zborowskie (2) Złote Hory (1) Złoty Stok (1) zmiana (4) Żywiec (2)