środa, 21 sierpnia 2013

Długi weekend w Tatrach - dzień 1 - pierwsze kroki w Magurze Spiskiej

długo czekaliśmy na prognozę pogody, aż w końcu wyszło, że nie będzie lało. Mam dość deszczu w Tatrach. Moi rodzice zarezerwowali sobie nocleg w pobliżu Zakopanego, ja mam alergię na to miejsce. Ale mimo to zdecydowaliśmy się zamieszkać gdzieś w okolicy. Wiem, jestem niekonsekwentny, z logistycznego punktu widzenia - kompletny nonsens. Mieszkać w Polsce, jeździć do Słowacji w góry. Zostawmy to. Ruszamy z domu w czwartek, 7.30. A4, Zakopianka, korki. W bólach docieramy do Poronina, tam mamy pokój. Wszędzie pełno ludzi, aut, ciasno, brzydko, ech. Pokój ciasny, a jakże. Nie mamy wysokich wymagań, ma być ciepła woda, dach nad głową, my tylko śpimy. Ale zwracamy coraz większą uwagę na to jak śpimy. Poczucie, że wraca się do przytulnego pokoju poprawia nastrój w górach. Tu tego nie ma. Ciasny, mały pokój, ze ściętym sufitem, jak to na poddaszu. Typowe polskie podejście, 0 komfortu, maksymalny zysk. Pokoi w willi jest nieproporcjonalnie więcej, niż miejsc parkingowych. Ostrzegam, będę mocno narzekał na to co zastałem na Podhalu. Wczekowanie, odświeżenie, jest 13. Co robimy ? Góry. Gdzie ? Magura Spiska, miejscowość Zdziar. Nie byliśmy w tych górach, niewiele godzin zostało. Jedziemy. Okolice Morskiego Oka, tłumy! Mija się granicę na Łysej Polanie - pusto, cicho, przyjemnie. Obiad w Zdziarze, szukamy czerwonego szlaku prowadzącego na szczyt Magurka. Idzie się wyśmienicie. Za plecami Tatry Bielskie. Ładna pogoda, puste góry, idealne na wyprostowanie kości. Na pewno przyjedziemy tu na dłuższe wypady. Czytałem o ciekawych miejscach w rejonie Wyżnych Rużbachów. Warto. Mało uczęszczane szlaki. W okolicach Magurki znajdują się połacie jagód, które najnormalniej się marnują. Jemy, pożeramy. Za chwilę maliny i na deser poziomka. Lepiej być nie może. Patrząc na północ widać Pieniny. Idziemy grzbietem na wschód, docieramy do Slodicovsky Vrch, następnie w dół zielonym aż do Zdziaru. 4h drogi, spacer, uroczy. Kofola już czeka w lokalnej knajpce. Jutro gwóźdź programu.

Adršpach (1) Albania (39) Alpy (9) Alpy. UFO (1) Australia (82) Austria (18) B&W Photo (131) Babia Góra (4) Bałtyk (1) Barcelona (22) Beskid Makowski (1) Beskid Mały (5) Beskid Niski (29) Beskid Sądecki (3) Beskid Śląski (16) Beskid Śląsko-Morawski (17) Beskid Wyspowy (4) Beskid Żywiecki (96) Będzin (1) Białoruś (4) Biebrza (10) Bielsko Biała (21) Bieszczady (28) Bory Stobrawskie (3) Bory Tucholskie (7) Boże Narodzenie (13) Bratysława (1) Broumowskie Ściany (2) Bryan Adams (3) Brzeźno (2) Bytom (1) Chorwacja (8) Chorzów (3) Chudów (1) Cieszyn (11) Czechy (55) Częstochowa (5) Dolina Baryczy (7) Dolinki Krakowskie (1) Dolomity (11) dżungla (10) fotografia (5) Francja (13) Gdańsk (7) Gdynia (1) Gliwice (7) Goczałkowice (4) golf (2) Gorce (1) Góra Św. Anny (6) Góry Bardzkie (3) Góry Bialskie (4) Góry Bystrzyckie (8) Góry Choczańskie (4) Góry Izerskie (29) Góry Kaczawskie (3) Góry Kamienne (1) Góry Ołowiane (1) Góry Orlickie (2) Góry Sanocko-Turczańskie (1) Góry Słonne (4) Góry Sowie (9) Góry Stołowe (6) Góry Sudawskie (1) Góry Świętokrzyskie (2) Góry Wałbrzyskie (1) Góry Wsetyńskie (1) Góry Złote (9) GR 20 (10) Hiszpania (22) Holandia (1) Indonezja (36) Istebna (2) Jeseniki (7) Jura Krakowsko-częstochowska (6) kajaki (5) Karkonosze (3) Katowice (14) kawa (1) Kędzierzyn Koźle (1) Klimkówka (1) Kłodzko (1) Kobiór (3) Korona Gór Polski (1) koronawirus (10) Korsyka (13) Kraków (11) Kruger (3) Kudowa Zdrój (1) Kuraszki (3) Lądek Zdrój (3) Leśne portrety (2) Litwa (1) Lubiąż (1) Lublin (1) Luciańska Fatra (5) Łańcut (1) Łężczok (1) Łódzkie (6) Magura Spiska (2) makro (30) Mała Fatra (15) Mała Panew (1) Małe Karpaty (2) Masyw Śnieżnika (6) Mikołów (2) Morawy (17) Moszna (1) namiot (3) Narew (1) nba (1) Niemcy (4) Nikiszowiec (4) Nowa Zelandia (108) Nysa (1) Odra (1) Ojców (1) Opolskie (16) Osówka (1) Ostrawa (3) OverlandTrack (8) Paczków (1) Pasmo Jałowieckie (2) Pazurek (1) Piłka Nożna (1) Podlasie (47) podróże (6) Pogórze Izerskie (4) Pogórze Kaczawskie (69) Pogórze Przemyskie (1) pokora (1) Praga (20) Promnice (1) Przedgórze Sudeckie (3) Przemyśl (1) Pszczyna (10) Pustynie (1) Puszcza Augustowska (9) Puszcza Białowieska (14) Puszcza Kampinoska (1) Puszcza Knyszyńska (9) Puszcza Niepołomicka (2) Puszcza Solska (1) Puszcze Polski (27) Racibórz (2) rower (134) Roztocze (6) różne (164) RPA (44) Ruda Śląska (2) Rudawy Janowickie (5) Rudy Raciborskie (31) Rwanda (18) Rybna (1) Rybnik (3) Rzeszów (2) safari (2) Singapur (3) Słowacja (51) Słowacki Raj (2) Sopot (2) street (122) Strzelce Opolskie (1) Suazi (4) Sudety (21) Sudety Wschodnie (11) Sumatra (35) Suwalszczyzna (2) Szałsza (1) Szklarska Poręba (1) Śląsk (31) Świętokrzyskie (7) Tarnowice (1) Tarnowskie Góry (4) Tasmania (81) Tatry (37) Tatry Bielskie (1) Tatry Niżne (11) Tatry Zachodnie (25) Toruń (1) Toszek (4) Trójka (1) Turcja (2) Tychy (1) Uganda (32) Ukraina (7) USA (29) Ustroń (1) Warszawa (8) Wenecja Opolska (3) Wiedeń (1) Wielka Fatra (21) Wielkopolska (1) Wigry (2) Włochy (13) Włocławek (2) Wrocław (5) WTR (3) wwe (4) WWE Smackdown World Tour 2011 (4) Zabrze (3) Ząbkowice Śląskie (1) Zborowskie (2) Złote Hory (1) Złoty Stok (1) zmiana (4) Żywiec (2)