niedziela, 8 maja 2011

Medvedi Bouda (Czechy) - Rudawiec

kiedy wszyscy śpią, my ruszamy zwiedzać świat, i wcale nie żałujemy. Jest niedziela, 3-go maja 2011, 5-ta rano, budzik dzwoni. niepewność, za oknem ponuro, szybki rzut oka na meteogroup, jeszcze mnie nie zawiodło. Będzie ładnie, jedziemy. Najpierw syte śniadanie. Tankujemy auto i ruszamy spod stacji około 6.50. Pierwsze ok. 100km pokonujemy bez problemu autostradą, w okolicach Gliwic ulewa. Gdzie to słońce ? Nie ma, jedziemy dalej. Pierwsze problemy w Krapkowicach, objazd do Prudnika, ale ja nie wierzę znakom, jedziemy dalej. Mijamy polsko-niemieckie wioski, wszystko tu inaczej, ładnie, czysto, poukładane, brak reklam, bilboardów. Znaki drogowe są dwujęzyczne, na górze po Polsku, na dole po niemiecku, niezłe. Wreszcie stało się, koniec drogi. Skręcamy, nie mamy GPS`a, jedynie moje notatki na kartce i mój instynkt. Pytamy się o drogę, objazd jakieś 18km. Dojeżdżamy do Prudnika dzięki mojemu intensywnemu wysiłkowi nawigacyjnemu. Prudnik nieładny, nie pasuje do tych ładnych wiosek, Głuchołazy też nijakie. Wjeżdżamy do Czechów, zdecydowanie lepiej, tutaj należy zapamiętać 4 nazwy miasteczek, które stanowią ciekawą bazę wypadową: Jesenik oraz 3 na drodze numer 369: Ramzova, Ostruzna, Branna. Poszukaj w google, może będą jakieś zdjęcia, ale jak widać na mapie - jest gdzie chodzić. Polecam jeszcze dwie malutkie wioski: Sleglov i Kuncice. Bajka. Szczególnie teraz, wiosną. Jeszcze nie dojechaliśmy na miejsce, a jesteśmy zachwyceni. Czy kiedyś jadąc w Beskidy zachwycałem się tak bardzo otaczającymi wioskami ? chyba tylko raz - Złatną.
Docieramy do miejsca docelowego - Niedźwiedzia Chata po naszemu, silnik gaśnie, deszcz zaczyna padać. Las przypomina mi Izery, jest rewelacyjnie. Krajobraz zupełnie inny, który znamy z Beskidów. Szkoda, że tak daleko. Licznik pokazuje ponad 200km od domu, to najdalsza wyprawa jednodniowa. Trudno, leje, idziemy. Najpierw ruszamy czerwonym szlakiem na zachód w kierunku Jeleniej Kopy szukając dogodnego miejsca aby przez las wspiąć się na grzbiet, którym idzie zielony szlak prowadzący już na Rudawiec. Najpierw idziemy wąską ścieżką, deszcz pada coraz mocniej, chwila przerwy pod drzewem i decydujemy się iść w las pod górę, nie wiem jak ta pogoda się utrzyma, ale póki co trzeba skracać trasę, niestety. Przebijamy się przez gęsty las, zielony szlak w pewnym momencie staje nam przed oczyma. Zaznaczamy miejsce, gdzie wyszliśmy z lasu aby wiedzieć gdzie zejść na wypadek, gdybyśmy tą drogą wracali. Od tego momentu idziemy wspaniałym lasem, jest dość płasko, widoków może nie ma, ale las i przyroda nas otaczająca jest pierwszorzędna, nie muszę mówić, że nie ma nikogo wokół nas. Deszcz ustaje, ale jest chłodno. Słaby opis trasy, mijamy szczyty, ale nie pisze jakie. W końcu docieramy po małej wspinaczce do polany, ładny widok na Masyw Śnieżnika, przypuszczam, że to w końcu Rudawiec, tak - wreszcie tabliczka, to Rudawiec. Świetnie, kolejny szczyt do Korony Gór zdobyty. Tutaj robimy przerwę, jakieś 40minut, siadamy wśród gąszczu krzewów borówek, słońce wychodzi, jest naprawdę ładnie. Do samochodu idziemy dalej zielonym aby w okolicy szczytu Iwinka zejść w kierunku rzeki. Na mapie w domu wyglądało to zupełnie inaczej, w rzeczywistości jest prościej, bo w miejscu, gdzie chciałem schodzić jest trasa narciarska. Tym sposobem docieramy do Niedźwiedziej Chaty.

Trasę przeszliśmy spokojnym marszem w 5h, dojazd 6h, ale warto było. Sudety naprawdę są piękne, nawet jak pada deszcz.

Top 20:
1 1 Trzy Studniczki - Krywań - Strbskie Pleso
2 2 Rysy (niezdobyte) z Morskiego Oka
3 3 Rycerka - Praszywka - Bendoszka - Przegibek
4 4 Kolonia - Wielka Racza (XII. 2010)
5 5 Wołosate - Halicz - Rozsypaniec - Wołosate
6 6 Ornak
7 7 Babia Góra Percią Akademików (2010)

8 - Medvedi Bouda (Czechy) - Rudawiec
9 8 Ujsoły - Muńcoł - Rycerzowa - Muńcoł - Ujsoły (wiosna 2011)9 8 Pilsko zimą (2011)
10 9 Ustrzyki Górne - Połonina Caryńska - Wielka Rawka - Ustrzyki Górne
11 10 Złatna - Krawców Wierch - Złatna (wiosna 2011)
12 11 Kolonia - Wielka Racza - Przegibek - Kolonia (zima 2011)
13 12 Janczykowe Rycerki - Młada Hora - Hala Rycerzowa - Przegibek - Janczykowe Rycerki
14 13 Krowiarki - Hala Śmietanowa - Polica - Przełęcz Kucałowa - Sucha Góra
15 14 Wetlina - Rawki - Czoło - Rabia Skała - Jawornik - Wetlina
16 15 Mszana - Strzebel - Glisne - Luboń - Zaryte
17 16 Sopotnia Wielka - Miziowa - Rysianka - Sopotnia
18 17 Soblówka - Wielka Rycerzowa czarnym zimą
19 18 Krásná - Lysá hora - Krásná
20 19 Zasań - Polana Sucha - Lubomir - Kudłacze - Zasań

1. Witaj Jaki jest stan drogi pod schronisko, dojade zwykła osobówką ?

2. hmm byłem tam 12 lat temu, wjechałem małą osobówką. Od tamtego czasu nie odwiedzałem tego miejsca, choć pamiętam tę trasę jak dziś

Adršpach (1) Albania (39) Alpy (9) Alpy. UFO (1) Australia (82) Austria (18) B&W Photo (131) Babia Góra (4) Barcelona (22) Beskid Makowski (1) Beskid Mały (5) Beskid Niski (29) Beskid Sądecki (3) Beskid Śląski (16) Beskid Śląsko-Morawski (17) Beskid Wyspowy (4) Beskid Żywiecki (96) Będzin (1) Białoruś (4) Biebrza (10) Bielsko Biała (21) Bieszczady (28) Bory Stobrawskie (3) Bory Tucholskie (4) Boże Narodzenie (13) Bratysława (1) Broumowskie Ściany (2) Bryan Adams (3) Brzeźno (2) Bytom (1) Chorwacja (8) Chorzów (3) Chudów (1) Cieszyn (11) Czechy (55) Częstochowa (5) Dolina Baryczy (7) Dolinki Krakowskie (1) Dolomity (11) dżungla (10) fotografia (4) Francja (13) Gdańsk (7) Gdynia (1) Gliwice (7) Goczałkowice (4) golf (2) Gorce (1) Góra Św. Anny (6) Góry Bardzkie (3) Góry Bialskie (4) Góry Bystrzyckie (8) Góry Choczańskie (4) Góry Izerskie (29) Góry Kaczawskie (3) Góry Kamienne (1) Góry Ołowiane (1) Góry Orlickie (2) Góry Sanocko-Turczańskie (1) Góry Słonne (4) Góry Sowie (9) Góry Stołowe (6) Góry Sudawskie (1) Góry Świętokrzyskie (2) Góry Wałbrzyskie (1) Góry Wsetyńskie (1) Góry Złote (9) GR 20 (10) Hiszpania (22) Holandia (1) Indonezja (36) Istebna (2) Jeseniki (7) Jura Krakowsko-częstochowska (6) kajaki (5) Karkonosze (3) Katowice (14) kawa (1) Kędzierzyn Koźle (1) Klimkówka (1) Kłodzko (1) Kobiór (3) Korona Gór Polski (1) koronawirus (10) Korsyka (13) Kraków (11) Kruger (3) Kudowa Zdrój (1) Kuraszki (3) Lądek Zdrój (3) Leśne portrety (2) Litwa (1) Lubiąż (1) Lublin (1) Luciańska Fatra (5) Łańcut (1) Łężczok (1) Łódzkie (6) Magura Spiska (2) makro (29) Mała Fatra (15) Mała Panew (1) Małe Karpaty (2) Masyw Śnieżnika (6) Mikołów (2) Morawy (17) Moszna (1) namiot (3) Narew (1) nba (1) Niemcy (4) Nikiszowiec (4) Nowa Zelandia (108) Nysa (1) Odra (1) Ojców (1) Opolskie (16) Osówka (1) Ostrawa (3) OverlandTrack (8) Paczków (1) Pasmo Jałowieckie (2) Pazurek (1) Piłka Nożna (1) Podlasie (47) podróże (6) Pogórze Izerskie (4) Pogórze Kaczawskie (69) Pogórze Przemyskie (1) pokora (1) Praga (20) Promnice (1) Przedgórze Sudeckie (3) Przemyśl (1) Pszczyna (10) Pustynie (1) Puszcza Augustowska (9) Puszcza Białowieska (14) Puszcza Kampinoska (1) Puszcza Knyszyńska (9) Puszcza Niepołomicka (2) Puszcza Solska (1) Puszcze Polski (27) Racibórz (2) rower (130) Roztocze (6) różne (164) RPA (44) Ruda Śląska (2) Rudawy Janowickie (5) Rudy Raciborskie (31) Rwanda (18) Rybna (1) Rybnik (3) Rzeszów (2) safari (2) Singapur (3) Słowacja (51) Słowacki Raj (2) Sopot (2) street (122) Strzelce Opolskie (1) Suazi (4) Sudety (21) Sudety Wschodnie (11) Sumatra (35) Suwalszczyzna (2) Szałsza (1) Szklarska Poręba (1) Śląsk (31) Świętokrzyskie (7) Tarnowice (1) Tarnowskie Góry (4) Tasmania (81) Tatry (37) Tatry Bielskie (1) Tatry Niżne (11) Tatry Zachodnie (25) Toruń (1) Toszek (4) Trójka (1) Turcja (2) Tychy (1) Uganda (32) Ukraina (7) USA (29) Ustroń (1) Warszawa (8) Wenecja Opolska (3) Wiedeń (1) Wielka Fatra (21) Wielkopolska (1) Wigry (2) Włochy (13) Włocławek (2) Wrocław (5) WTR (2) wwe (4) WWE Smackdown World Tour 2011 (4) Zabrze (3) Ząbkowice Śląskie (1) Zborowskie (2) Złote Hory (1) Złoty Stok (1) zmiana (4) Żywiec (2)